Thursday, March 31, 2011

kembara terbatal.


nama dia kukura

haiwan peliharaan pejabat saya.

semalam dia cuba melarikan diri.

lalu saya berpesan :

"dunia diluar penuh pancaroba"

kukura akur dan kembali he habitat asal.
.
.
.
.
sup kura-kura.

sedap kah?

23 comments:

kucingorengemok said...
[Reply to comment]

ooo baby² it's a wild world, kata yusof islam dulu masa nama dia cat

bujal X said...
[Reply to comment]

@kucingorengemok

eh tu bukan lagu justin bieber kah? he~~

PUTUBAMBU said...
[Reply to comment]

sup kukura? errkkk....!!

gadisBunga said...
[Reply to comment]

tak payah la buat sup kukura tu. lambat nak masak tuh!

kakcik said...
[Reply to comment]

oh.. kekura itu faham cakap kamu, ya? :)

Makcik dah terima mesej kamu di rumah kamu yang satu lagi itu. InsyaAllah, makcik akan cuba untuk tidak menghampakan kamu. :)

miloais said...
[Reply to comment]

darah kura2 pun elok kata orang2 kat negara tongkang tu...

teringat tengok cerita pasal puak orang asli di amazon
ngeri dan seksanya cara depa bunuh kura2 @ penyu tuh!

Puan Capa said...
[Reply to comment]

sup labu labi pon ada

Daddy Ziyyad said...
[Reply to comment]

wehh...kamu semua di opis tidak memberi kekura itu makanan berkhasiat kah? masakan tidak beliau mahu lari kalau makanannya tidak berzat! ekekekeke

Puan Capa said...
[Reply to comment]

sup daging bujal pon sodap!

Sab Buenoo said...
[Reply to comment]

dulu masa kecik2 senang je nak jumpe kura2 kat dalam longkang depan rumah. tapi sekarang tak jumpa langsung.


mungkin itu jawapannya. sup kura2 sedap. -.-

nizamsani said...
[Reply to comment]

tom yam lebih sedap.

bujal X said...
[Reply to comment]

@PUTUBAMBU

he~~sedap kah?

bujal X said...
[Reply to comment]

@gadisBunga

haha~~tu yang malas nak masak tu~~

bujal X said...
[Reply to comment]

@kakcik

kami bicara hati ke hati~haha~~

oh tq makcik!!

bujal X said...
[Reply to comment]

@miloais

ahh~~~terlalu grafik~~tak sanggup nak bayang~~

bujal X said...
[Reply to comment]

@Puan Capa

labi2 lah!

bujal X said...
[Reply to comment]

@Daddy Ziyyad

bagi kangkung ma~~

bujal X said...
[Reply to comment]

@Puan Capa

daging bujal masak kicap lagi best!

kanibal!!

bujal X said...
[Reply to comment]

@Sab Buenoo

kura2 makin pupus~~haih~~

bujal X said...
[Reply to comment]

@nizamsani

goreng berlada la~~baru terangkat!

gedek! said...
[Reply to comment]

jangan lupa sembelih dulu...

Puan Capa said...
[Reply to comment]

wow!daging bujal masak blackpaper...nyum2!

azieazah said...
[Reply to comment]

Kulit keras tu jangan dibuang. Berguna time hujan ni... atau boleh digunapakai masa tunggu durian gugur!